Heb jij een sterk cijfermatig inzicht en vind je het belangrijk om inwoners met een laag inkomen zekerheid te bieden? Ben jij nauwkeurig, behulpzaam en helemaal thuis in administratieve processen? Dan is dit jouw kans om als Medewerker Uitkeringsadministratie binnen een gemeente écht betekenisvol werk te doen.
Je gaat aan de slag binnen een vooruitstrevende gemeentelijke organisatie die werkt aan een duurzame, innovatieve toekomst. Een plek waar historie en modern bestuur samenkomen, waar meer dan 100.000 inwoners op kunnen rekenen én waar collega’s elkaar weten te vinden. Er heerst een informele, open sfeer waarin initiatief wordt gewaardeerd en samenwerking centraal staat. Ga jij die uitdaging aan?
In deze functie zorg jij voor een correcte en tijdige verwerking van inkomensgegevens van bijstandsgerechtigden. Jij berekent het recht op aanvullende bijstand voor inwoners met een inkomen onder de bijstandsnorm en helpt hen aan financiële duidelijkheid ook wanneer hun maandelijkse inkomsten wisselen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor diverse minimaregelingen, zoals:
- de gemeentelijke aanvullende zorgverzekering
- terugvorderingen (TWK)
- andere bijbehorende regelingen
Omdat de afdeling in ontwikkeling is, kunnen je taken zich uitbreiden naar o.a.:
- beoordelen van loonkostensubsidies
- verwerken van beslagleggingen
Kortom: een afwisselende rol voor een administratieve duizendpoot met gevoel voor cijfers.