“Ik begin m’n dag op het KCC, waar ik burgers help met vragen over van alles: bijstand, vergunningen, je kunt het zo gek niet bedenken. Soms zit ik aan de telefoon, soms achter de balie. Alles draait om duidelijkheid en vertrouwen. Als het ingewikkeld wordt, zorg ik dat mensen op de juiste plek terechtkomen.”
Ik help mensen graag met hun vraagstukken – de uitdaging kan niet groot genoeg zijn.
“Het mooiste aan dit werk? Je maakt écht verschil. Ik had ooit iemand aan de lijn die het leven niet meer zag zitten. Dat soort gesprekken zijn intens. Maar door rustig te blijven, goed te luisteren en er echt voor iemand te zijn, kun je iemand weer een beetje hoop geven. Dat geeft zóveel voldoening.”
Tegelijkertijd leer je er superveel van. “Je ontwikkelt niet alleen kennis over hoe de overheid werkt, maar ook skills die je overal kunt gebruiken: luisteren, doorvragen, communiceren. En ja, ook kalm blijven als iemand boos wordt. Gelukkig heb ik fijne collega’s met wie ik na zo’n gesprek altijd even kan sparren.”
Ook raadt Jay het iedereen aan om via Aethon aan de slag te gaan. “Aethon regelt het gewoon goed. De begeleiding is sterk, het werk is leerzaam en je krijgt kansen om verder te groeien – bijvoorbeeld met een traineeship na je studie. En het staat ook nog eens goed op je cv.”
Je staat er misschien niet elke dag bij stil. Maar jouw gemeente bewaakt jouw identiteit, zorgt dat je op vakantie kunt met een geldig paspoort en rijbewijs, zorgt voor de openbare orde en veiligheid, is verantwoordelijk voor sociale zaken en werkgelegenheid, het onderwijs, ruimtelijke ordening, volkshuisvesting en zorg op maat. Een flink en uitdagend pakket van taken waarbij het contact en de samenwerking met burgers cruciaal is. Wil jij bijdragen aan een mooier Nederland, de publieke dienstverlening verbeteren en burgers echt verder helpen? Check hier onze vacatures!