In maart afgelopen jaar is Aethon gestart met een pilot om de reisdocumentenpiek op te vangen. Renate: “Wij wisten dat de paspoortenpiek eraan kwam en dachten hoe gaan we dit aanpakken? Voor ons was het belangrijk dat al het vaste personeel goed geschoold was en zowel een paspoort kon uitgeven als aanvragen. We hebben bij Aethon aangeklopt, zodat het vaste personeel de ruimte kreeg om zich te scholen.” Fiona vult aan: “Binnen no-time heeft het team van Aethon goede mensen gezocht in een moeilijke arbeidsmarkt. En niet alleen goede mensen, de flexibele talenten passen ook heel goed bij Pijnacker-Nootdorp.”
De talenten van Aethon bevallen goed. Fiona: “Het zijn slimme talenten die met zorg zijn uitgezocht. We merken dat ze over het algemeen ook goed binnen het team passen.” Renate vindt het contact met Aethon heel fijn. “Als we bellen, wordt er óf gelijk opgenomen óf we worden direct teruggebeld. Ook is de manier van communiceren met elkaar heel prettig. We kunnen alles tegen elkaar zeggen en er is altijd wel tijd voor een grapje.” Fiona vult aan: “Ook als er zieken zijn binnen de pool, wordt er snel gezocht voor een vervanger. Een groot pluspunt van Aethon is dat ze ons écht ontzorgen.”
Succesverhalen zijn er genoeg. Fiona: “We hebben meerdere medewerkers gehad die via Aethon zijn begonnen op het KCC en door zijn gegroeid binnen de gemeente. Bijvoorbeeld in een beleidsfunctie of bij afdeling gegevensbeheer. Ook de overname van deze medewerkers verliep soepel.” Als Renate en Fiona Aethon in één zin zouden moeten omschrijven: “Aethon is een prima partij en ze doen wat ze beloven!”
Welke uitdagingen spelen er bij het aantrekken en behouden van personeel?