Betrokken, vakkundig en professioneel.

Angelique Mertens, Kwaliteitsmedewerker Gemeente

Gelegen in de provincie Utrecht, is gemeente Stichtse Vecht een nieuwsgierige en ondernemende gemeente die met en voor de samenleving werkt. “Het is een fijne gemeente om te werken, heel modern en levendig. Dat zorgt ook voor een goede samenwerking met Aethon. De talenten zijn jong, fris op de markt en handig met systemen. Dat maakt het fijn om met de talenten van Aethon te werken”, aldus Angelique Mertens. Kwaliteitsmedewerker van het Telefonisch Informatiecentrum.

EIGEN POOL

De gemeente zet naast haar vaste krachten, de talenten van Aethon in op het Telefonisch Informatiecentrum. Ze hebben een eigen talentenpool bij Aethon met medewerkers die bij de gemeente Stichtse Vecht werken. Dit is een groot voordeel wanneer ze ad hoc omhoog zitten door bijvoorbeeld ziekte en snel moeten schakelen.
Na in het verleden al met Aethon gewerkt te hebben, is de gemeente sinds kort weer verbonden aan de uitzendspecialist. De samenwerking verliep altijd goed. Het is een lopend proces waarbij beide organisaties elkaar steeds weer vinden.

Angelique is samen met haar collega onder andere verantwoordelijk voor werving en selectie van de vaste krachten en is daarnaast het aanspreekpunt voor de uitzendkrachten. Bij Aethon krijgen de talenten een training om ze voor te bereiden op het klantcontactcentrum. Maar het echte werk begint natuurlijk wanneer ze daadwerkelijk aan de slag gaan aan de telefonie.

“De samenwerking met Aethon verliep altijd goed. Het is een lopend proces waarbij beide organisaties elkaar steeds weer vinden.”

Angelique Mertens, kwaliteitsmedewerker Gemeenste Stichtse Vecht

We zijn altijd bezig met het verbeteren van onze afdeling, en proberen onze medewerkers en organisatie daarin mee te nemen. Zo hadden we voorheen een vast inwerkschema van een aantal weken, maar kwamen we erachter dat de inwerktijd per persoon verschilt. Onlangs zijn er twee nieuwe talenten van Aethon gestart en binnen no-time waren ze up and running. Door de inwerkperiode in te korten en de studenten sneller aan de telefoon te laten starten met begeleiding, pakten ze het veel sneller op. En dat is knap! Veel mensen onderschatten het werk van een kcc-medewerker. Multitasken is in dit vak heel belangrijk. Je moet goed kunnen luisteren, de juiste signalen afgeven, tussentijds aantekeningen maken en ook nog eens sensitief zijn. Daarnaast is het ook belangrijk om op het juiste moment goed en adequaat te reageren. Je moet speciale kwaliteiten in huis hebben om dit werk te doen. Het is fijn dat de talenten van Aethon hierover beschikken.

WE DOEN DIT SAMEN

Het contact met de planning van Aethon loopt altijd goed. Iedereen is vriendelijk en we hebben een vast contactpersoon wat de samenwerking fijn maakt. Om de zoveel tijd evalueren we met Aethon accountmanager Marleen onze samenwerking en kijken we wat er beter en/of anders kan.

Ik zou Aethon omschrijven als een organisatie dat betrokken is, vakkundig en professioneel. Dit wil niet zeggen dat het altijd perfect verloopt, maar niemand is perfect. Uiteindelijk doen we het samen en komen we er samen altijd uit. Dat is ook de reden dat we blijven kiezen voor Aethon.

Op zoek naar ondersteunend personeel voor uw gemeente? Bekijk hier de informatie.