BRP specialist UT

Dienstverband Detachering / interim / zzp
Aantal uren per week 32 - 40 uur
Opleidingsniveau MBO
Locatie Amsterdam

Jouw uitdaging

Voor een gemeente in de regio van Utrecht, Almere en Amersfoort zijn wij opzoek naar een BRP specialist die graag werkt bij een betrokken werkgever en die zelfontwikkeling erg belangrijk vindt.

Als BRP specialist bij een gemeente ben je werkzaam in de Backoffice van de Burgerzaken afdeling. Met jouw nauwkeurige blik en sociale vaardigheden houdt je zicht op het BRP en voert onderzoeken uit. Ook ben jij de vraagbaak niet alleen op de backoffice, maar indien nodig ook op frontoffice en voor de afdeling KCC.

Als BRP specialist ga je aan de slag met de Basisregistratie Personen. Daarbij kun je denken aan administratieve taken werkzaamheden zoals:

  • Het behandelen van aanvragen op het terrein van BRP, nationaliteitswetgeving, Internationaal Privaatrecht, naturalisatie en het verwerken van mutaties in het systeem;
  • Het rapporteren aan je leidinggevende over de kwaliteit en de eventuele maatregelen en doet verbetervoorstellen;
  • Het Uitvoeren van het gehele proces van (adres)onderzoeken;
  • Het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP.
  • Het uitvoeren van kwaliteitscontroles, herstellen van eventuele fouten en ervoor zorgen dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld;
  • Het afstemmen met je team, het aanpassen van processen, procedures en werkinstructies vanwege wetswijzigingen. Ook instrueer je medewerkers die betrokken zijn bij deze processen;



Heeft onze baan jouw interesse gewekt? Solliciteer dan direct en één van onze recruiters maakt graag telefonisch of digitaal kennis met je!

Jouw talent

Jij bent sociaal, nauwkeurig, communicatief vaardig en houdt ervan jezelf te ontwikkelen. Herken jij jezelf ook in de volgende punten?

  • Jij bent tussen de 32-36 uur per week beschikbaar;
  • Jij hebt ervaring als specialist BRP bij de afdeling Burgerzaken;
  • Voor jou heeft de BRP en wetgevingen geen geheimen meer ;
  • Jij beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding;
  • Jij hebt ruime ervaring met het werken van gemeentelijke systemen waaronder Iburgerzaken, Key2Burgerzaken of IZRM.

Wij bieden jou

Daar staat natuurlijk ook wat tegenover:

  • Een salaris €2700-4048, op basis coa gemeenten en op ervaring;
  • Een mogelijkheid om je te blijven ontwikkelen doormiddel van een persoonlijk opleidingsprogramma;
  • Een tijdelijk contract/ tijdelijk dienstverband met optie tot verlenging tot zelfs onbepaalde tijd;
  • Een parttime tot fulltime (32-36 uur) baan bij een gemeente die hart voor de stad heeft;
  • Vaste contactpersonen die samen met jou werken aan jouw carrière;

Over Aethon

Al meer dan 10 jaar ontdekt en verbindt Samen Professionals vakkundige en gedreven professionals aan waardevol werk in de zorg, welzijn, bij de (semi-) overheid, woningcorporaties en het onderwijs. We detacheren starters, trainees en ervaren professionals. Door te vragen en goed te luisteren helpen we professionals aan de baan die helemaal bij ze past. Wij geloven dat iemand die op de juiste plek zit het verschil maakt.