BRP specialist Flevoland

Dienstverband Detachering / interim / zzp
Aantal uren per week 32 - 40 uur
Opleidingsniveau MBO
Locatie Almere

Let op: deze vacature is reeds vervuld. Bekijk alle actieve vacatures

Jouw uitdaging

Voor een gemeente in de provincie Flevoland zijn wij opzoek naar een BRP specialist die graag werkt bij een betrokken werkgever en die zelfontwikkeling erg belangrijk vindt.

Als BRP specialist bij een gemeente ben je werkzaam in de Backoffice van de Burgerzaken afdeling. Met jouw nauwkeurige blik en sociale skills houdt je zicht op het BRP en voert onderzoeken uit. Ook ben jij communicatief vaardig voor bijvoorbeeld uitleg aan jouw collega's burgerzaken van de frontoffice en KCC.

Als BRP specialist ga je aan de slag met de Basisregistratie Personen. Daarbij kun je denken aan administratieve taken werkzaamheden zoals:

  • Het behandelen van aanvragen op het terrein van BRP, nationaliteitswetgeving, Internationaal Privaatrecht, naturalisatie en het verwerken van mutaties in het systeem;
  • Het uitvoeren van kwaliteitscontroles, herstellen van eventuele fouten en ervoor zorgen dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld;
  • Het rapporteren aan je leidinggevende over de kwaliteit en de eventuele maatregelen en doet verbetervoorstellen;
  • Het afstemmen met je team, het aanpassen van processen, procedures en werkinstructies vanwege wetswijzigingen. Ook instrueer je medewerkers die betrokken zijn bij deze processen;
  • Het Uitvoeren van het gehele proces van (adres)onderzoeken;
  • Het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP.


Heeft onze baan jouw interesse gewekt? Solliciteer dan direct en één van onze recruiters maakt graag telefonisch of digitaal kennis met je!

Jouw talent

Jij bent sociaal, nauwkeurig, communicatief vaardig en houdt ervan jezelf te ontwikkelen. Herken jij jezelf ook in de volgende punten?

  • Jij beschikt over kennis van BRP ;
  • Jij hebt ervaring als specialist BRP bij de afdeling Burgerzaken;
  • Jij beschikt over een HBO opleiding;
  • Jij bent tussen de 32-36 uur per week beschikbaar;
  • Jij hebt ruime ervaring met het werken van gemeentelijke systemen waaronder Iburgerzaken, Key2Burgerzaken of IZRM.

Wij bieden jou

Daar staat natuurlijk ook wat tegenover:

  • Een mogelijkheid om je te blijven ontwikkelen doormiddel van een persoonlijk opleidingsprogramma;
  • Een salaris €2700-3500, op basis van ervaring en functie;
  • Een tijdelijk contract/ tijdelijk dienstverband met optie tot verlenging tot zelfs onbepaalde tijd;
  • Een parttime tot fulltime (32-36 uur) baan bij een gemeente die hart voor de stad heeft;
  • Een dedicated accountmanager voor jou en inspirerende, gezellige bijeenkomsten met je collega Aethonners;

Over Aethon

Je komt via Aethon te werken bij een gemeente. Dat kan bijvoorbeeld zijn in Amsterdam, regio Schiphol, Haarlem, Almere, Lelystad, Utrecht, Amersfoort, Hilversum, Den Haag, Rotterdam, Leiden, Zoetermeer of ergens anders in Nederland. Je zult zien dat elke gemeente anders werkt en weer zijn eigen charmes heeft. Deze charmes kun jij via Aethon ervaren. Jobhoppen zonder het gedoe van compleet weer opnieuw te beginnen met solliciteren. Daarnaast krijg je via ons opleidingsinstituut, de Academy, de mogelijkheid om via diverse opleidingen je groeiambities waar te maken. Samen met jouw dedicated accountmanager ga je jouw ideale carrière bij de overheid uitstippelen en waar maken!

Wij leren jou eerst graag kennen als persoon zodat wij de juist match kunnen maken. Vervolgens kom je bij Aethon in dienst op basis van detachering. Aethon verbindt professionals zoals jij aan de beste carrières binnen onder andere het sociaal domein. We zorgen er daarna samen voor dat je elke dag met een glimlach aan het werk kunt gaan