Werken en leren bij een woningcorporatie

WERK DAT PAST BIJ JE STUDIE

We verbinden hulpvaardige en gedreven studenten aan leuk en
betekenisvol werk bij woningcorporaties. Je gaat aan de slag op het
klantcontactcentrum (KCC) en ontwikkelt je tot allround medewerker. Een
goed betaalde flexibele bijbaan waarbij jij het visitekaartje van de
organisatie bent.

WAT GA JE PRECIES DOEN?

Als KCC medewerker ben je het aanspreekpunt voor de huurders met vragen over onderhoud en reparaties. Je bent scherp en zorgvuldig. Kwaliteit staat dan ook altijd boven kwantiteit. Bewoners voelen zich gehoord en geholpen wanneer ze met jou in gesprek zijn.

Er zijn binnen een klantcontactcentrum verschillende rollen;

  • Medewerker klantcontactJe beantwoordt vragen van en geeft advies aan huurders. Dit doe je
    telefonisch, per mail of face-to-face, aan de balie.
  • Medewerker woningcorporatieJe houdt je onder andere bezig met reparatieverzoeken, huurrecht en
    mensen die op zoek zijn naar een woning.
  • WebcareJe communiceert via Facebook, Twitter, WhatsApp of livechat met huurders.

Een bijbaan die aansluit op je studie én goed te combineren is met
je sociale agenda.

Casper Wiegman uit Groningen, student Technische Planologie

OPLEIDEN VAN TALENT

Voordat je aan het werk gaat, leiden we je op. We ontwikkelen jouw talent in een lekker tempo. Ons opleidingstraject is op maat gemaakt
voor werken bij een woningcorporatie. In vijf stappen stomen we je klaar om aan de slag te gaan op het klantcontactcentrum bij woningcorporaties.
Je leert alles over onder andere de Woningwet, effectief telefoneren en reparatieverzoeken.

Eén van de belangrijkste kenmerken voor deze rol is dat je communicatief sterk bent. Online en offline. Op allerlei kanalen, zoals WhatsApp, Facebook, Instagram, chatbots – maar ook per mail, telefonisch en face-to-face. We trainen je in het professioneel beantwoorden van vragen en het geven van klantadvies.

Theorie & praktijk Klantcontactcentrum

Als talent KCC doorloop je de online startersmodule van Kjenning. Hierin komen de volgende thema’s altijd aan bod:

    • Huurrecht
    • Klantgericht telefoneren
    • Techniek voor niet-technici
    • Communicatie

Daarnaast heb je toegang tot (korte) e-learningmodules van GoodHabitz. Zo kun je je continu blijven ontwikkelen op relevante thema’s voor het werken binnen de woningcorporatie.

 

NU STARTEN MET JOUW CARRIÈRE OP HET KCC

Waarom wachten tot je in dezelfde vijver belandt als de jaargenoten waarmee je afstudeert? Neem een voorsprong, verrijk je cv en ga voor het beste resultaat.

Bekijk al onze vacatures 

 

BIJNA AFGESTUDEERD?

Zit jij in het laatste jaar van jouw studie en wil je blijven leren?
Start met ons traineeship bij Samen Professionals. Ontwikkel jouw talenten en laat woningcorporaties bruisen van de energie.

Lees alles over ons traineeship