Masterclass Klantgericht werken en omgaan met lastige klanten, start 13 april 2019

  • Locatie: Rijswijk
  • Trainer: Sebastian Verstegen
  • Kosten: €228

Je hebt dagelijks contact met klanten. Je spreekt tientallen mensen, die allemaal wat anders willen. Je weet dat jouw corporatie klantgerichtheid wil. Maar wat is dat en hoe klantgericht ben jij? Hoe is bijvoorbeeld je houding naar klanten, hoe communiceer je en … hoe ga je om met klachten en lastige klanten? Ben je dan nog steeds klantvriendelijk? En waar ligt de grens? Moet je altijd met de klant blijven meedenken?

In deze cursus staan de wensen van de klant centraal en leer je daar praktische tips en trucs voor. Bovendien krijg je inzicht in verschillende communicatiestijlen en kijk je naar jouw eigen stijl.

PROGRAMMA:

Trends:

  • Hoe denken klanten, anno 2019?
  • Wat zijn de trends in hun gedrag? Hoe kunnen we daar het best mee omgaan?
  • Wat betekent dat voor jouw werk?

Organisatie:

  • Wat is de gedragscode en de ambitie van je werkgever, wat klantcommunicatie betreft?
  • Wat is de gedragscode van je werkgever voor verbale agressie en onproductief klantgedrag?
  • Wat betekent dat voor jouw communicatie?

Persoonlijk doel:

  • Hoe werk jij?
  • Ben je daar tevreden over?
  • Waar loop je tegen aan?
  • Hoe krijg je door professioneel jezelf te zijn (nog) meer plezier in je werk?
  • Wat zou jij verder willen veranderen of aanscherpen?
  • Hoe ga je dat doen?

Wat levert het op?

  • Je krijgt inzicht in de belevingswereld van klanten
  • Je krijgt inzicht in de effecten van jouw communicatiestijl
  • Je leert klantgerichtheid te vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
  • Je kunt schakelen tussen diverse soorten klanten en gesprekken

Extra

Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat van deelname

Voor wie

Medewerkers met klantcontact, zowel intern als extern.

Wij zijn Aethon, de werkgever van talent. Aanmoedigers van ontwikkeling.