Aethon Aecademy Woningcorporatie

Bij Aethon Aecademy investeren we in jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling en groei. Dit doen we door praktische en persoonlijke trainingen te bieden. Zo gaan we voor een duurzame ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk dat ons opleidingsaanbod aansluit op de wensen en niveau van het talent.

Voor aanvang én tijdens je dienstverband bij Aethon. Ook als je al bent gestart met werken, blijven wij jou trainen en coachen zodat je blijft groeien. Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen bij de woningcorporatie? Lees dan verder.

Als KCC medewerker ben je het aanspreekpunt voor de huurders met vragen over onderhoud en reparaties. Je bent scherp en zorgvuldig. Kwaliteit staat dan ook altijd boven kwantiteit. Dit is ook het uitgangspunt van jouw scholingsroute.

Er zijn binnen een klantcontactcentrum verschillende rollen;

  • Medewerker klantcontact: Je beantwoordt vragen van en geeft advies aan huurders. Dit doe je telefonisch, per mail of face-to-face aan de balie.
  • Medewerker woningcorporatie: Je houdt je onder andere bezig met reparatieverzoeken, huurrecht en mensen die op zoek zijn naar een woning.
  • Webcare: Je communiceert via Facebook, Twitter, WhatsApp of livechat met huurders.

“Ik heb mijn handvatten gevonden in deze training. De training was heel interessant en ik kan dit zeker gaan implementeren op de werkvloer.”

Ilana – Medewerker KCC (student Personeel & Arbeid)

1. E-learning

Je gaat thuis aan de slag met een e-learning, gericht op alle activiteiten bij een woningcorporatie

2. Examen

Zodra je de e-learning hebt afgerond sluit je deze af met een kort examen

3. Inwerkdiensten

Na het afronden van je examen word je ingewerkt bij jouw nieuwe opdrachtgever

4. Vergroot een jaar lang je kennis

Je krijgt een jaar lang toegang tot de leeromgeving van GoodHabitz, zodat jij jezelf kan ontwikkelen binnen jouw interesses

5. Vinger aan de pols

We vinden het belangrijk dat je het naar je zin hebt. Daarom heb je regelmatig contact met je talentmanager!

Scholingsroute bij een woningcorporatie

Eén van de belangrijkste kenmerken voor deze rol is dat je communicatief sterk bent. Online en offline. Op allerlei kanalen, zoals WhatsApp, Facebook, Instagram, chatbots – maar ook per mail, telefonisch en face-to-face. We trainen je in het professioneel beantwoorden van vragen en het geven van klantadvies over de volgende thema’s:

  • Huurrecht
  • Klantgericht telefoneren
  • Techniek voor niet-technici
  • Communicatie
Duur scholingsroute:

8 uur thuisstudie