• Dienstverband Fulltime
  • Aantal uren per week 32 - 40 uur
  • Opleiding HBO
  • Locatie Utrecht

Jouw uitdaging

Je behandelt en beoordeelt klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand, de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI).

·        Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe;

·        Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten;

·        Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI register en verstrekt uittreksels uit dit register;

·        Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe;

·        Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.;

·        Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid;

·        Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen;

·        Je beoordeelt meldingen voorgenomen huwelijk en voltrekt incidenteel eenvoudige huwelijken.

Jouw talent

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding
  • Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand en weet de weg te vinden in de BRP
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met de applicatie Key2Burgerzaken

Wij bieden jou

  • De functie is gewaardeerd in schaal 7;
  • De mogelijkheid om een lease auto te rijden;
  • Via de Aethon Aecademy kun je verschillende masterclasses volgen om jezelf verder te blijven ontwikkelen.

Over Aethon

Aethon verbindt professionals zoals jij aan de beste carrières in de publieke sector. Wij vinden het belangrijk om samen met jou én onze opdrachtgevers te praten over jouw doelen en groei. Wil jij dit jaar nog van start gaan met jouw toekomstplan? Laat het ons dan direct weten! Dan neemt een van onze recruiters contact met jou op voor een persoonlijke kennismaking.