• Dienstverband Bijbaan
  • Aantal uren per week 8 - 16 uur
  • Opleiding HBO
  • Locatie Rotterdam

Jouw uitdaging

De (semi-) overheid staat te springen om ervaren klantvriendelijke ‘digital natives’ die hun actuele kennis over social media meebrengen naar de organisatie. 

Als ervaren medewerker Webcare reageer je dagelijks op vragen of opmerkingen die klanten openbaar én besloten aan je stellen via Facebook, Twitter, Instagram, Whatsapp of via livechat. Ook reageer je moeiteloos op berichten via de telefoon of e-mail. Hierbij houd je altijd de visie en doelstelling van de organisatie voor ogen.

JOUW DAG
Bij gemeenten en woningcorporaties zijn jouw communicatiemiddelen en vaardigheden vergelijkbaar, echter de inhoud van de vragen verschilt.

Een ochtend bij een woningcorporatie:

08.30 uur   Hoera, de werkdag is weer begonnen! Je geniet graag van een dampend emmertje thee of koffie terwijl jouw computer opstart. Via Twitter stuurt al snel iemand een DM over haar kapotte cv. Je contact hiervoor de technische dienst.

10.00 uur    Er komen veel telefoontjes binnen. Opvallend! Je bent zo scherp om bij collega’s te checken of zij dit ook ervaren en of er een regionale storing is, of iets dergelijks. 

11.00 uur   Ook zie je flink wat binnengekomen e-mails. Je laat een taalvaardige collega meelezen met jouw antwoorden. Zo leer je nog eens iets en netwerk je een beetje. Slim!

Een fragment van een middag bij een gemeente:

13.00 uur   Je krijgt via Twitter – in plat dialect – de vraag hoe iemand een ander toestemming kan geven om zijn of haar stem uit te brengen tijdens de verkiezingsperiode. Je geeft niet alleen het antwoord, maar ook even de URL waar de twitteraar meer kan lezen.

16.30 uur   Je plaatst preventief een bericht op Twitter over de aanvraag voor een financiële tegemoetkoming voor chronisch zieken. Hiermee voorkom je veel drukte in het telefoonteam. #proactief

Jouw talent

Je bent een kei in servicegericht, interactief klantcontact. Niet alle gesprekken zullen vrolijk en blij verlopen. Ga je voor deze functie, dan sta je dus stevig in je schoenen en durf je verantwoordelijkheid te nemen.
  • Ervaring met webcare dienstverlening
  • Flexibel inzetbaar
  • Met jouw brede horizon en proactieve houding weet je snel je weg in de organisatie
  • Je kent de gevoeligheden, mogelijkheden en beperkingen van de online kanalen.
  • Je luistert en analyseert goed en oordeelt niet te snel.
  • Je wringt je in een bocht om een probleem op te lossen #yoga #happytohelp
  • Je werkt prettig samen in teamverband
  • Je ziet snel kansen voor het verbeteren van producten, diensten, communicatie en reputatie.

Wij bieden jou

  • Een topsalaris van tenminste €11,- per uur
  • Werken wanneer het jou uitkomt
  • Bouwen aan je netwerk én cv
  • Aan de slag bij jou in de buurt
  • Basistraining webcare in één dag: beginselen webcare en toepassing hiervan binnen (semi-)overheid

Over Aethon

Aethon verbindt ambitieuze studenten en young professionals aan de leukste (bij) banen in de publieke sector. Aethon hecht veel waarde aan ontwikkeling; iedere nieuwe medewerker volgt een opstapcursus en na jouw afstuderen wordt er zelfs gekeken naar de eventuele doorgroeimogelijkheden. Het is dus meer dan een bijbaan alleen: een echte kickstart van jouw carrière en opstap voor de toekomst!