• Dienstverband 32 - 40 uur per week
  • Standplaats Rijswijk
  • Contractvorm Stage
  • Opleiding MBO/

Jouw uitdaging

Als stagiair op onze afdeling IT ga jij onze Systeem-/ Netwerkbeheerder ondersteunen bij het uitvoeren van zijn dagelijkse taken en projecten. In eerste instantie ga je incidenten en verzoeken afhandelen. Met inmiddels ruim 220 collega’s op ons hoofdkantoor, is er altijd iemand die jouw hulp nodig heeft. Dit kan variëren van het resetten van een wachtwoord tot het volledig inrichten van een computer of werkplek. Je bent regelmatig op de werkvloer te zien en je hebt intensief contact met onze interne medewerkers.
 
Wat ga je doen?
  • EHBCO (Eerste Hulp Bij Computer Ongelukken)
  • Gereed maken van hardware en installatie software
  • Deelnemen aan IT-projecten
  • Applicatiebeheer van onze bedrijfssoftware
  • Beheer en ontwikkelen van IT-Security
  • Beheer van onze systeem/netwerkomgeving
Is dit jouw ideale dag?

Je start vandaag rond 09:00 uur zodat je de essentiële zaken, zoals telefonie, het netwerk en de virtuele server-omgeving (Azure) op functionaliteit kan controleren. Om 10.00 uur sluit je aan bij de ‘daily standup’ van de IT-Manager, zodat je helemaal op de hoogte bent van het digitale reilen en zeilen in de organisatie. Er is net een bericht van Natasja binnengekomen. Ze heeft problemen om vanuit huis een VPN-connectie naar Aethon op te zetten. Toevallig is ze vandaag op kantoor, dus ga je bij haar langs om de VPN-instellingen op haar laptop te controleren en te herstellen. Ondertussen komt Martijn naar je toe. Hij heeft problemen met zijn Office 365 licentie. Eenmaal alles afgehandeld, ga je verder met een verzoek van HR om een nieuwe medewerker aan te melden. Deze week starten er 7 nieuwe medewerkers. Je werkt hiervoor de daarvoor bestemde checklist puntsgewijs af. Na een verdiende lunch samen met je collega’s, ga je weer verder met de “onboarding” van de nieuwe collega. Deze krijgt de beschikking over een laptop. Terwijl je hiermee bezig bent, wordt er een urgente melding gedaan. De vaste telefonie zou niet meer werken. Na controle blijkt dit inderdaad het geval en neem je direct contact op met onze VOIP-provider. Er blijkt een probleem te zijn met één van de servers en er wordt momenteel hard aan een oplossing gewerkt. De laatste twee uur van de dag heb je gereserveerd voor een securityproject in verband met de ISO-certificering.
 
 
 
 
 
 

    Jouw talent

    • Je bent servicegericht en hebt een hoog verantwoordelijkheidsgevoel
    • Je bent stressbestendig en hebt een hoog energieniveau
    • Je bent creatief in het oplossen van problemen
    • Kennis van ITIL is een pré
    • Je bent minimaal 32 uur beschikbaar
    • Je bent bezig met een IT gerelateerde studie op mbo/hbo-niveau.
    • Je hebt goede kennis van Microsoft besturingssystemen en netwerkomgevingen
      Zien we jou volgende week?
    Stuur je motivatiebrief samen met je cv in via onze website. Heb je vragen neem dan contact op met carriere@aethon.nl, t.a.v. Iris van Laar. Telefoonnummer: 088 035 15 00.
     

    Wij bieden jou

    WIJ BIEDEN JOU
    • Een leerzame tijd
    • Goede begeleiding
    • Een stagevergoeding
    • Een prettige werkomgeving met leuke, gezellige gedreven collega’s
    • Verschillende bedrijfsuitjes

    Over Aethon

    Deze talenten gingen je voor:

    • Marc Frans

      Marc Frans

      Student Bestuurskunde & KCC-specialist

    • Monique Mokveld

      Monique Mokveld

      SPH afgestudeerd & medewerker klantcontact: Lees hier mijn verhaal

    • Nisa Cavus

      Nisa Cavus

      Student Bestuurskunde en Medewerker Klantcontact

    • Lotte van Houten

      Lotte van Houten

      Student Rechten en medewerker Klantcontact

    Topvacatures