• Dienstverband 32 uur per week
  • Standplaats Randstad, Regio Zaandam
  • Contractvorm Parttime
  • Opleiding HBO/WO/

Jouw uitdaging

Jij bent een burgerzakenkenner. De beste dienstverlening aan burgers is belangrijk voor jou, daarom zet je je altijd voor de volle 200% in en geef je niet snel op. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig. Deze eigenschappen komen perfect van pas als backoffice medewerker burgerzaken en publiekszaken, waarbij je o.a. complexe adresonderzoeken, naturalisatie- en migratievraagstukken in behandeling neemt en akten opmaakt. Je ziet het als jouw persoonlijke uitdaging om de kwaliteit van de gegevens in de Basis Registratie Personen (BRP) en Burgerlijke Stand te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren.

JOUW DAG
Je bent bezig met controlewerkzaamheden en krijgt in de ochtend een melding over een verdachte adreswijziging. Iets klopt er niet. Je start je onderzoek. Je gaat in dossiers op zoek naar de juiste informatie om de ‘zogenaamde’ bewoner te achterhalen. Je kunt niks vinden. Geef je op? Natuurlijk niet! Je bijt je er in vast. Jij gaat dit oplossen. Je hebt contact met verschillende instanties en stukje bij beetje krijg je alle puzzelstukjes in handen. Uiteindelijk weet je de juiste persoon te achterhalen en rond je je adresonderzoek af. Het bleek deze keer een onschuldige fout.

’s Middags heb je een eerste inschrijving van een gezin dat uit Syrië is gevlucht. Je bent op de hoogte van het culturele verschil in omgangsvormen en je bent goed voorbereid. Je gaat met behulp van een tolk in gesprek met de familie. Je controleert de documenten die zij mee hebben genomen en probeert zo goed en zo kwaad als het gaat achter alle benodigde informatie te komen om de leden van het gezin uiteindelijk te kunnen voorzien van een Nederlands Burgerservicenummer (BSN). Op deze manier schep jij de voorwaarden voor het gezin om een nieuwe frisse start te maken.

Jouw talent

Je bent kieskeurig, nauwgezet en gaat voor perfectie. Je bent een teamplayer maar werkt ook goed zelfstandig bij de afhandeling van (complexe) aanvragen en mutaties in de GBA en BRP. Je bent proactief en denkt mee over de verbetering van de BRP, Burgerlijke Stand, het huidige beleid en procedures daaromtrent. Mocht dit nodig zijn, dan doe je verbetervoorstellen voor nieuwe (eenvoudiger) procedures en workflow.

  • Je hebt je HBO/WO studie afgerond
  • Je bent een echte dienstverlener
  • Je hebt ervaring als Ambtenaar Burgerlijke Stand
  • Je hebt ervaring met het opmaken van akten (o.a. geboorten, overlijden, erkenning)
  • Je bent ervaren en handig met systemen zoals Key2Burgerzaken, Key2betalen, IZRM, Qmatic, Piv4all, Cipers, Kas4all, Bavak, Corsa, WMoned 
  • Je hebt kennis van BABZ/ BOBZ, GBA en BRP, Burgerlijke Stand, IPR en Nationaliteitswetgeving
  • Je houdt van afwisseling en vindt het niet erg te reizen voor je werk
  • Bij voorkeur heb je meer dan twee jaar werkervaring in een soortgelijke functie bij gemeenten

Ben jij enthousiast over deze functie? Solliciteer dan direct!

Heb je geen recente ervaring op dit gebied, dan wordt je sollicitatie vanwege de vele reacties niet in behandeling genomen.

Wij bieden jou

  • Contract | AethonJe komt na je proef- of inwerktijd vast in dienst bij Aethon, voor 32 uur per week.
  • Nieuwe contacten opdoen | AethonVanaf dag 1 hoor je bij de Aethon-club. Persoonlijke ontwikkeling staat centraal.
  • Trainingen en opleidingen | AethonIndien nodig zorgen wij voor gerichte opleidingen en trainingen on the job.
  • Salaris | AethonJe verdient een goed salaris dat we aanvullen met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Auto van de zaak | AethonWaaronder de mogelijkheid van een auto van de zaak
  • Aethon appMet de Aethon app kun je gemakkelijk je beschikbaarheid en je gewerkte uren regelen 

Over Aethon

Aethon is marktleider in flexibele arbeid op Burgerzaken en KlantContactCentra. Meer dan 200 gemeenten vullen dagelijks hun vaste formatie aan met onze startklare studenten en young professionals. Omdat wij doorlopend in contact zijn met onze opdrachtgevers, garanderen wij jou baan- en opdrachtzekerheid en zorgen we ervoor dat je bij verschillende opdrachtgevers aan jouw carrière bij de overheid kunt werken.

Deze talenten gingen je voor:

  • Sjoerd Bakker

    Sjoerd Bakker

    Afgestudeerd EIP en medewerker Front-office & Klantcontact

  • Marc Frans

    Marc Frans

    Student Bestuurskunde & KCC-specialist

  • Monique Mokveld

    Monique Mokveld

    SPH afgestudeerd & medewerker klantcontact: Lees hier mijn verhaal

  • Nisa Cavus

    Nisa Cavus

    Student Bestuurskunde en Medewerker Klantcontact

Topvacatures