Uitdaging: Vormgeven van ons KSV

In april 2013 werd mij gevraagd om voor deze sociale uitvoeringorganisatie van de gemeenten Houten, Lopik, IJsselstein, Nieuwegein en Vianen, samen 175.000 inwoners, een klantcontactcentrum te implementeren. In mei moest worden gestart met een zeer beknopte formatie en nog maar weinig inzicht van wat en hoeveel er op ons af zou komen. Ik kwam Lies Gloudi van Aethon tegen op de NVVB-beurs en ze vertelde mij over het concept van Aethon. Dit was precies wat ik nodig had op dat moment. Ik was nieuwsgierig naar de aanpak van Aethon en besloot jullie uit te nodigen voor een gesprek.

Rob Hoogveld:

Ik geef Aethon een

9

Daarom kies ik voor Aethon

Aethon levert snel en betrouwbaar. De medewerkers hebben een hoog ontwikkeld denkvermogen en grote affiniteit met het openbaar bestuur. Daarnaast kijken ze kritisch naar bestaande werkprocessen en komen gevraagd en ongevraagd met verbeteringen. We startten met 3 mensen van Aethon, maar door de groeiende hectiek had ik meer personeel nodig. Samen ontvouwden we toen het plan om ook uit de eigen bestanden van onze clienten geschikte kandidaten te werven. Zo sneed het mes aan twee kanten; minder mensen in de uitkering, meer mensen aan het werk en een betere doorstroom in ons klantenserviceloket. 

Resultaat: Ontzorging van de tweedelijn

Samen met de medewerkers van Aethon ontstond er zo een mooie pool van mensen die elkaar opzweepten te gaan voor de beste dienstverlening. Er is echt sprake van een mooie kruisbestuiving onderling. Dankzij de inzet van Aethon kan ik beter overweg met piek- en dalmomenten en merk ik dat we de tweedelijn echt ontzorgen. We zijn inmiddels in 40% van de vragen in staat om direct af te handelen; dat was 0% toen we startten! En het team wordt steeds sterker. We hebben inmiddels samen ook een eigen kennisbank ontwikkeld. Ik geef Aethon voor het durven instappen op dat moment en het getoonde lef een rapportcijfer 9.

Direct capaciteit aanvragen

Vraag Rob 
Hoogveld naar onze aanpak

WIJ BRENGEN U GRAAG MET HEM IN CONTACT, BEL:

088 035 1500

Zo werken wij samen

Om tot een goede samenwerking te komen doorlopen wij doorgaans acht processtappen.

Lees verder