Uitdaging: Piek-en ziekmomenten opvangen

Zo’n twee jaar geleden ben ik gevraagd om een callcenter binnen ons KCC op te zetten. Voor die tijd was het professioneel afhandelen van burgercontact nog wel eens onderbelicht en er viel veel winst te behalen in het verbeteren hiervan.  In mei van dat jaar liepen we tegen behoorlijke capaciteitsproblemen aan. We werken met een krappe formatie die bij piek- en ziekmomenten zelfs té krap wordt. We zochten een partij die flexibel kan inspringen op onze behoefte en kwamen in contact met Aethon.

Remco Boudewijn:

Ik geef Aethon een

8,5

Daarom Aethon: Snelle levering

Wij kozen voor Aethon omdat ze snel kunnen leveren. De Aethon-medewerkers brengen leven in de brouwerij en nemen actuele kennis over onder andere sociale media en internetgebruik met zich mee. Ik noem dat vers jong bloed; jonge mensen met een grote hoeveelheid energie. De kruisbestuiving met mijn vaste medewerkers levert een echte meerwaarde op.

Aanpak: Pool flexibel inzetbare medewerkers

We werken met een pool van 5-6 flexibel in te zetten Aethon-medewerkers. We zoeken samen met mijn vaste contactpersoon naar de best mogelijke match tussen werkervaring en affiniteit met onze gemeente. Met mijn vaste Aethon-planners is het contact prettig en duidelijk.  Ik zie de medewerkers van Aethon overigens niet als uitzendkrachten. Ik ben van mening dat als je goed zorgt voor hen, je dat direct terug ziet. En dat merk ik ook. Aethonners passen zich haast “onzichtbaar” aan  en zijn al heel snel 1 team met 1 taak. 

Direct capaciteit aanvragen

Resultaat: Burgers worden goed geholpen

Het belangrijkste resultaat is dat de winkel open kan zijn en dat burgers goed worden geholpen. Daar draagt Aethon echt aan bij. Aethon levert 97,5% van alle uitvraag die wij doen, het gebeurt maar heel weinig dat Aethon niet kan leveren. Dat voelt zeker en betrouwbaar. Door Aethon kan ik flexibel inspelen op die momenten dat het ook echt nodig is en krijg ik ook een mooie mix van leeftijden in mijn team. Dat vind ik voor zowel de teamsamenwerking als ook de uitstraling van het team goed. 

Vraag Remco Boudewijn naar onze aanpak

WIJ BRENGEN U GRAAG MET HEM IN CONTACT, BEL:

088 035 1500

Zo werken wij samen

Om tot een goede samenwerking te komen doorlopen wij doorgaans acht processtappen.

Lees verder